Nå ud til flere kunder

Lad os sige at du har 5.000 følgere...

Forestil dig at du har 5.000 følgere i din FB gruppe, du har 5.000 opskrevet til dit nyhedsbrev og du har 5.000 medlemmer i din kundeklub som bruger SMS.

😒 Facebook opslag bliver set af 5,5%
🤔 Emails bliver set af 21%
😍 SMS bliver set af 95%

Det betyder, at hvis du vælger at lave et tilbud igennem én af disse kanaler, så vil kun 275 kunder se dit opslag på FB, 1.050 vil se din mail og 4.750 kunder vil se det via din kundeklub på SMS.

Moderne mennesker drukner i emails, sociale medier og notifikationer fra deres apps og derfor er SMSen perfekt: Den er kort og to-the-point.

Hvor mange klikker så på dit tilbud

Ok lad os nørde lidt videre: En ting er at 21% åbner din mail, men hvor mange klikker så rent faktisk på dine tilbud og engagerer sig?

👉 Facebook opslag klikker 0,27%
👉 Emails klikker 2,6%
👉 SMS klikker 45%

Så af de 5000 følgere på Facebook er det ifølge statistikken omkring 14 der klikker på dit opslag - medmindre du booster det. Det er cirka 131 der klikker sig videre fra din mail. Og et link i en SMS vil blive klikket på af 2.250 kunder.

Klik-raten er ofte endnu højere på SMS (vi har set omkring 75-80%), ligesom den også kan være højere på de andre kanaler, hvis du har virkelig loyale kunder og er god til at forkæle din kundeklub med meningsfyldte opslag.

"Er SMS ikke sådan lidt agressivt?"

Flere og flere indenfor marketing er begyndt at bruge SMS, fordi - som vi lige har læst ovenfor - åbningsraten er meget højere end mail, notifikationer og Facebook posts.

Men der er stadig mange der synes, at det er en lidt for agressiv eller intrusive kommunikationskanal. Der kan vi bare konstatere, at når du respekterer generelt privatliv (f.eks. ikke sende SMSer når folk ligger og sover) og adlyder den gældende lovgivning, samt bruger sund fornuft - f.eks. sender småt men godt, fremfor spam - så træder du ingen over tæerne.

Husk på, at dine kundeklub medlemmer har opted-in; de er der friviliigt og de har desuden selv godkendt (i Quick Info's system) at du må sende dem beskeder. Desuden har kunderne yderligere mulighed for at læse de vilkår som du opstiller ved sign-up.

De VIL gerne dit brand. Grunden til at de ikke reagerer som du håber på Facebook og mail, er simpelthen på grund af al den omkringliggende støj som vi dagligt bliver bombarderet med.

Kildeinfo

https://mailchimp.com/resources/email-marketing-benchmarks/

https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/

en platform hvor alle kan være med

Vi arbejder med mange kunder, og fælles for dem er, at alle - store som små - kan bruge vores system.

Send en SMS til dig selv, og prøv vores fiktive kundeklub på din egen telefon: