Flere leads med gamification

Hvis du vil have mere succes når du præsenterer dine kunder for et budskab, så gør det når det er relevant. Der er nok ingen - dig selv inklusive - som bryder sig om at blive overumplet og bombarderet med salg og tilbud.

Popups konverterer, men balancerer på en knivsæg mellem love/hate blandt kunder. Bruger du intelligente popups - der er kodet til at dukke op på det rigtige tidspunkt og ramme de rigtige kunder med relevant info - rykker du fra væmmelig til venlig.

I venlige popups kan du desuden lave virkelig højt konverterende spil, som kan skaffe dig mange nye leads til dit nyhedsbrev eller i din kundeklub. Kombinér det med en udsalgskampagne og forbered dig på at få travlt.

"Vælg en gave" appellerer til vores indre, legesyge barn

Sæt fut i dine kampagner med gamification

The Body Shop (britisk kosmetik mærke) brugte spil til deres julekampagne sidste år. 14% af deres omsætning kom fra popups alene, kundernes gennemsnitlige indkøbskurv steg 30% i værdi og de oplevede en 21,77% stigning i konvertering sammenlignet med tidligere periode.

En af deres tiltag var en “Spin the wheel” - altså lykkehjul - kampagne, som alene konverterede 67,06% besøgende på 1 dag! 

Lykkehjulet blev kun vist til besøgende der engagerede sig på sitet, for ikke at være for påtrængende, og tallene viser at det virkede over al forventning.

Hemmeligheden bag en succesfuld gamification kampagne, er, at alle leads skal vinde noget.

Hemmeligheden bag en succesfuld gamification kampagne, er, at alle leads skal vinde noget. Hvis du har en hovedpræmie, skal du ikke lade kunderne gå tomhændet videre; de skal have noget som tak for deres tid, ellers ender de som “tomme leads”.

Giv deltagerne - som minimum - en trøstepræmie i form af en rabat-kode eller gratis fragt, så er der større sandsynlighed for at du har skabt et værdifuldt lead.

Spil behøver ikke at dukke op som en popup. Det kan også være noget som dine kundeklub medlemmer eller nyhedsbrevsmodtagere selv starter via et separat link der kan deles på din Facebook, via mail eller SMS.

Du kan også bruge gamification til indsamling af leads på fysiske lokationer til din messe, in-store eller på events. Hvor end du gerne vil have flere potentielle kunder.

Højt konverterende lykkehjul, der er genial til at indsamle leads. Du skal bare huske at belønne alle deltagere, ellers skaber du ikke mange tilbagevendende kunder

Hvad er en venlig popup?

Ok, du er ude og shoppe i det lokale center. Det er december. Jingle Bells banker i højttaleren, mængden af mennesker er enorm og du har en indtrængende duft af parfume i næsen. Pludselig hopper der en af de der hurtigtalende sælgertyper ud foran dig, og vil rigtig gerne sælge dig noget!... Det er ikke altid vi lige er indstillet på at købe i den situation.

Det samme gælder et website hvor man bliver bombarderet af popups, chatbobler, cookie-consents, film og animationer.

I begge tilfælde er vores sanser blevet så overbelastede at det ender med, at vi helt dropper det vi er i gang med og går ind i en anden butik.

En venlig popup derimod, er programmeret til først at dukke op når det kan være relevant for leadet eller kunden.

Det kunne f.eks. være en Exit-intent-popup: En besøgende på dit website er inde og tjekke dine julevarer ud, men fortryder og skal til at forlade sitet - først DER kommer der en sød reminder om at de kan få 15% på deres første køb. 

7 ud af 10 kunder der tilføjer varer til deres online indkøbskurv ender med at forlade dit website. Nogle gange mangler de bare noget ekstra info eller en tilskyndelse.

En venlig popup kunne også være én, der er bygget på om den besøgende allerede ER medlem af kundeklubben eller nyhedsbrevet og derfor ser en anden popup end den alle andre ser.

Det handler i bund og grund om at servere relevante tilbud og dermed have en “sælger” der ved lige hvornår der skal slås til og som kender kundens behov.

Uuuhhhh 👻 Sørg for at dine popups kommer på det rigtige tidspunkt. Medmindre du bevidst vil skræmme dine besøgende væk?

Hvordan kommer du i gang?

Send en mail, ring til os eller find en tid i vores kalender til et mini møde, så vurderer vi om det er noget der kunne passe ind i din kundeklub eller på dit website.

Vi sætter det hele op for dig og designer det efter vi har gennemgået mulighederne sammen med dig.


en platform hvor alle kan være med

Vi arbejder med mange kunder, og fælles for dem er, at alle - store som små - kan bruge vores system.

Send en SMS til dig selv, og prøv vores fiktive kundeklub på din egen telefon: