Søren Nielsen
Kids Coolshop

Søren lavede 42 ordrer på en time i sin webshop

Fordelen ved en kundeklub er, at du har en trofast skare af potentielle købere som aktivt har valgt at få tilbud af dig.

Det udnyttede Søren Nielsen fra KiDS Coolshop i Horsens ved at sende SMS ud med en mini-rabatkampagne, som ledte kunder fra hans app og direkte ind i hans webshop.

"Fordelen ved SMS kontra email, er at så mange rent faktisk ser dine beskeder. Og at de læser dem ret hurtigt efter afsending", fortæller indehaveren Søren Nielsen.

"Allerede en time efter søsætning havde vi 42 nye ordrer, hvilket ville være helt uhørt på traditionel email"

SMS bliver set af op til 98%, email kun omkring 20% i gennemsnit. En af grundene er bl.a. at en normal dansker bliver bombarderet med emails, mens vi kun engang i mellem får en SMS.

Når der skal tænkes hurtigt

I 2020 var der strikse restriktioner under Black Friday.

"Vi valgte at lave værdikuponer med 20% rabat i kundeklub app'en, som varede hele november i stedet for bare én dag. Det blev en stor success."

På selve Black Friday valgte indehaveren af Kids Coolshop dog stadig at have de traditionelle knald-tilbud.

"Jeg blev dog lidt bekymret for, om visse kunder ville føle sig utrygge ved at stå i kø til en butik. Så vi lavede i samarbejde med café'en ved siden af, en aftale om 1 gratis kop varm drik for medlemmer af kundeklubben."

Det kunne Søren nemt styre ved at lave en værdikupon i app'en, således at de havde bedre overblik over hvem der reelt set var kunde hos ham.

Samme dag om morgenen sendte Søren SMS med info om Kids Coolshop's Black Friday tilbud, plus den ekstra gulerod at man kunne handle trygt og samtidig slå ventetiden ihjel med en kop kaffe elle kakao.

"Med SMS kommer du et skridt tættere på dine kunder ifht sociale medier og email. Stort set alle i kundeklubben har reageret på en besked indenfor omkring 3 timer", slutter Søren Nielsen.

Fotos fra Horsens Folkeblad. Arkivfoto: Morten Pape

vi har hjulpet mange kunder - men måske du skal se det før du tror det

Prøv vores gratis web-app på din egen telefon med vores fiktive kundeklub og tjek hvordan det virker.